Szórakoztató játékok, tartalmas időtöltés – 1. rész

  Kategóriák: Tartalmas időtöltés,
3 perc
21. ápr'20

Lekötni a gyerekeket ezekben a napokban néha nagy erőfeszítést igényel. Már néhány hete össze vagyunk zárva és a gyerekek unatkoznak. A következő játékot hozzájárulnak a tartalmas időtöltéshez, ráadásul szinte semmilyen segédeszközöket nem igényelnek.

Mire gondolok?

Segédeszközök: nem szükségesek
Játékidő: kb. 5 perc
Ajánlott korosztály: 3 éves kortól
Játékosok száma: 2-6 játékos részére

A játékszabály egyszerű. A legfiatalabb játékos gondol valamire a többiek egymás után kérdeznek. A kérdésre csak igen-nel vagy nem-mel lehet válaszolni. Ha a válasz igen, a kitaláló fél tovább kérdezhet. Ha a válasz nem, a következő játékos kérdez. A kitaláló fél egyszer rákérdezhet arra, mire gondol a gondoló fél. Ha a rákérdezés hibás volt, a kitaláló fél már tovább nem kérdezhet. Ha a rákérdezés helyes, a kitaláló fél nyer és a következő körben ő gondol valamire. Ha senki sem találja el mire gondolt a játékos a gondolkodó fél ismét gondol valamire. A kérdéseket a játékosok életkorához kell igazítani.

Tippelj!

Segédeszközök: nem szükségesek
Játékidő: kb. 10 perc
Ajánlott korosztály: 2 éves kortól
Játékosok száma: 2

A tippelő játék nagyon egyszerű. Ablakon át nézve a gyerekek tippelhetnek, milyen színű lesz például a következő balról jövő autó? Milyen autómárka jön jobbról legközelebb? Aki 5x helyesen tippel, nyer. A játékot mindig a környezetünkhez alakítjuk.

Blog tartalmas időtöltés

Az első érme

Segédeszközök: 3 érme egy játékos számára
Játékidő: kb. 10 perc
Ajánlott korosztály: 3 éves kortól
Játékosok száma: 2 +

A gyerekek a faltól két méterre állnak (kisgyerekeknél 1 méter). Váltakozva a fal felé dobnak egy-egy érmét. Akinek az érméje a falhoz legközelebb esett, az nyer.

Név, község, állat, tárgy

Segédeszközök: papír, toll/ceruza
Játékidő: kb. 15 perc
Ajánlott korosztály: 7 éves kortól
Játékosok száma: 2 +

A játékosok a papírlapjukra négy oszloprészre osztják, az egyes oszlopok fejrészébe a következő címszavakat írják: név, község, állat, tárgy. Ezt követően az egyik kiválasztott játékos magában elkezdi sorban mondani az ábécé betűit. A soron következő másik játékos egy bizonyos idő után hangos Elég! szóval leállítja és az illető játékos elárulja az ábécé melyik betűjénél volt megszakítva. Ezután a játékosok a megadott betűre a lehető leggyorsabban minden címszó alá írnak egyet, amely a megadott betűvel kezdődik. Aki elsőként elkészül egy Stop! kiáltással leállítja a többieket.

A pontozás a következő képpen zajlik. Minden olyan szóért, ami helyes és csak egyszer fordul elő 10 pont jár. Ha a szó többször fordul elő, csak 5 pontot ér. Akinél üres maradt a mező, az sajnos pontot nem kap. Egy kör után a maximálisan elérhető pontszám 40. A játékot az nyeri, aki elsőként éri el az előre meghatárolt pontszámot. Az lehet például 400. A kategóriák (címszavak) szükség esetén egyszerűbbre válthatók, például a község helyett lehet gyümölcs, zöldség, sport stb.

Folytatása következik